Den 17., St 28.7.2004

Od čtyř hodin je mi blbě od žaludku. Počítám, že z toho blivajzu, co byl k večeři. V sedm se konečně otepluje a já usínám. Místo aby mě vzbudili v osm, probudili mě až v jedenáct a vynadali mi, že spím tak dlouho.
Vyjíždíme autem až k hranici parku (v osadě Mysuseter platíme 10 NOK, aby nás vůbec pustili autem až k ní) a ve 14:00 vyrážíme směrem k boudě Rondvassbu. Park je dost svérázný: plošina posetá kameny se vzadu zvedá do několika hřebenů a to vše je holé. Roste tu tráva, mech, vřes a lišejník, semtam borůvčí nebo plazivé křoví. Kousek před Rondvassbu potkáváme rodinku z Čech. Asi půl hodiny klábosíme. Potom pokračujeme dál, zatímco oni míří už k autu a pryč odtud. U Rondvassbu odbočujeme na západ na Peer Gynt-Hytta. Během následující půlhodiny potkáváme další asi tři skupiny čechů. Na půl cestě doháníme dva cyklisty - chudáci, musí kola po kamenité cestě většinou vést. Po překonání říčky Ljosåe se rozhodujeme ještě dnes pokořit vrchy Sukkertoppen a Bråndalsbelgen. Jak už to ale u nás bývá, v půli kopce měníme plány a obracíme dolů, k Boudě Ljosåbue. Ta je zdarma, tudíž obsazená. Ale pěkná. Cyklisti nás mezitím zase předešli. Pokračujeme dál k Peer Gynt-Hytta. Cestou opět míjíme cyklisty - chvíli jeli a hned se vybourali do turistické značky. A zbořili ji. V Peer Gynt-Hytta s díky odmítáme ubytování za 300,- (pro všechny 4, takže ještě relativně slušná cena) a uleháme kousek od chaty. Rondane má jednu nevýhodu - v celém parku snad není jediný strom, a protože včera došla i poslední ze tří plynových bomb, táhli jsme polévky zbytečně. Takže večeříme Bebe, na každého vychází příděl pěti sušenek. Nacpaní k prasknutí zalézáme do spacáků. K snídani bude čtvrtka chleba a víc nemáme...

Rondane
Ovce se klidně pasou
Na cestě
Tam někde je Rondslottet
Češi
Tak tohle tam zhruba tak roste
#15
Jezero Rondvatnet
Potůček v trávě
Krajinka 16, s potůčkem
Za pár tisíc let tu bude kaňon
Nebe
Tráva
Ljosåbue
Osvětlená krajinka (18.)
Ano, jde se tudy jak jsou ty šutry
Klasika
Utahaní
Dál, dál tou vodou
Pohled zpátky
Peer Gynt-Hytta
O stoly a lavice tu není nouze